Hyundai, Suzuki, Izusu, Seat, SsangYong
Suzuki ajalugu
Korporatsiooni 75 aasta taha ulatuva ajaloo vältel on Suzuki Motor Company saavutanud rahvusvahelist edu, sest on vankumatult järginud väärtuslike, kvaliteetsete toodete konstrueerimise ja tootmise poliitikat, millega klientide muutuvatele vajadustele vastu tulla järjest täiustuvate tehniliste uuendustega. Viimase 30 aasta jooksul on disaini ja tehnoloogiaalane kogemus võimaldanud toota terve seeria unikaalseid neljarattaveoga maastureid, mis rõhutavad kantavat vaimu ning on kõikjal maailmas saavutanud hinnatud reputatsiooni ja lugupidamise.
1909 - Suzuki Loom Works asutati Hamamatsu linnas Michlo Suzuki poolt.
1952 - Suzuki lasi välja "Power Free" mootorjalgratta.
1954 - Firma uueks nimeks sai Suzuki Motor Company Limited.
1955 - Esimene kergekaaluline "Suzulight" auto, millel oli kahetaktiline 360 cm3 mootor.
1962 - Suzuki võitis 50 cm3 klassis Man TT võiduajamise.
1968 - Suzuki alustas neljarattaveoga väikesõiduki väljatöötamist.
1979 - Tootmisliinilt tuleb esimene sõiduauto Suzuki Alto.
1982 - Suzuki võitis motokrossi maailmameistrivõistlused 125 cm3 klassis kaheksandat korda ja 500cm3 maailmameistrivõistlused seitsmendat korda.
1983 - Algas 1.0 liitrise Swift luukpära sõiduauto tootmine.
1984 - Algas 1.0 liitrise sõiduauto eksport USA-sse.
1987 - Autode ekspordiarv ületas 2 miljonit.
1988 - Turule jõudis uus Vitara 4x4.
1989 - Autode tootmine ületas 10 miljoni piiri (kogu toodang).
1991 - Müügile jõudis innovatiivne Suzuki Cappuccino kaheistmeline kabriolett.
1993 - Kerge Wagon R väikaeauto lasti välja Jaapanis.
1994 - Müügiarv Jaapanis ületas 10 miljoni piiri.
1995 - Mootorrataste eksport ületas 20 miljoni piiri. Lasti välja uus sõiduautoseeria Baleno.
1997 - Autode müügiarv välismaal ületas 10 miljoni piiri. Uus Wagon R mudel jõudis Euroopasse.
Esimene neljarattaveoga Suzuki oli ühtlasi ka esimeseks seeriatootmisse jõud-nud Jaapani 4x4 väikeautoks koduturul. Arendustöö algas 1968 ja esimesed Suzuki 4x4 sõiduautod, millel oli ainult kolm kohta, jõudsid müügile 1970. Et mudel vastaks selle autoklassi nõuetele välismõõtmete osas, tuli varuratas pai-gutada esimese kaassõitjaistme taha. See oli lihtne auto, varustatud riidest us-tega, lehtvedrudega, mis võimaldasid hakkama saada suurte kerget maasturit mõjutavate koormustega (auto kaalus vaid 600 kg ja teljevahe oli 1930 mm). Tänu kandvale redelraamile olid auto kerepaneelid lihtsad ja kerged. Jõuallikaks oli uus, kuid samasugune väike kahesilindriline õhkjahutusega kahetaktiline mootor, mille võimsuseks kuni 25 hj ja mahuks 360 cm3, mootorile anti ka uus nimi - Jimny.
1968
1974    
LJ10 oli koduturul edukas, kuid Suzukile oli teada, et teistes riikides nõutakse suurema mootoriga autosid. Kui LJ50 hakati eksportima Austraaliasse, siis oli tal 650 cm3 kolme-silindriline vesijahutusega kahetaktiline mootor, mille võimsus oli suurem.
Varuratas tõsteti autost välja, nüüd rippus see taga ning võimaldas autosse paigaldada kaks tagumist kohta, mis olid vastamisi suunatud. Austraalias müüdi kõva ja pehme katusega mudeleid ja LJ50 omandas kuulsuse kui auto, millega saab sõita kuhu iganes.

 

Ülalkirjeldatud arendustöö, mis algas 4x4 auto eeliste ärakasutamisest, jätkus viimase LJ mudeli - LJ80 puhul. Muutused keres olid minimaalsed, näiteks laiad eesmised poritiivad ja laiendatud tagatiivad, mis lisasid välimusele stiili. Kapott, mis kinnitus endiselt kahe vedruklambriga, nagu varasemal LJ-l, muudeti veidi kõrgemaks, millega saadi ruumi suurimale muutusele auto juures - uuele mootorile. See oli neljasilindriline vesijahutusega 800 cm3 neljataktiline jõuallikas, võimsusega 41 hj. LJ80 jõudis Austraalias müügile 1976 aastal ja müüs seal hästi, kuid see oli vaid algus. Kui LJ80 eksporditi esmakordselt Hollandisse 1976 ja seejärel kõikjale Euroopasse, lõi see terve uue turusektori vabaaja maasturite vallas ning pani sellele tugeva aluse.
1977

 

1982
1982 aastal võis Suzuki jätkuvalt nautida edukuse kasvu koduturul, kuid alles mudeli SJ410 ekspordiga jõudis firma tõeliselt uuele turule. See oli 4x4 sõidukite täiesti uus disain, mis pakkus moekale stiilile uut lähenemist. Auto oli endiselt varustatud lehtvedrudega, lisandusid pehmendatud gaasiamortisaatorid taga ning parandati ka kliirensit. Uus kere, mis oli varustatud kaldu asetatud radiaatorivõrega, peitis endas uut interjööri ja täiesti uut neljasilindrilist 45hj neljataktilist 1000cm3 mootorit. Jäik raam ja väiksed mõõtmed, mis ühendatud suurema mootoriga, muutis SJ-410 tõeliseks loom-maasturiks ning jätkas ka Suzuki poolt loodud vabaaja maasturite turu laiendamist.

 

Samurail - mida müüdi rohkem kui 100 riigis üle maailma ning mille mõnede mudelite kokkupanemine toimus mitmel pool alates Indiast kuni Hispaaniani ning samuti Jaapanis - tuli välja uuendatud mudel: SJ413.
Nagu näitab mudeli nimi, oli mootor nüüd 1,3 liitrine neljasilindriline, võimsusega 66 hj. See kergekaaluline mootor oli võetud Suzuki Swiftilt ja kohaldatud ning ühendatud viiekäigulise käigukastiga. SJ413/Samurai oli seest märksa mugavamaks muudetud. Ameerika autoajakiri kirjutas, et kui soovite end lasta raputada maasturis võimalikult väikese raha eest, siis on SJ413/Samurai ainsaks võimaluseks.
1986

 

1988
Suzuki 4x4 perekond täienes uue Vitara väljalaskmisega. See oli 3 ukseline mudel, mis jällegi leidis oma entusiastidest järgijaskonna. Uus Vitara oli varustatud 1.6 liitrise kergsulamist mootoriga. See oli tõeline maastur, terasest alusraami, viiekäigulise käigukasti, lülitatava neljarattaveo ja integreeritud vahekastiga. Sõiduomadused ja mugavus olid saavutanud uue taseme, sest eelmiste mudelite lehtvedrud olid asendatud spiraalvedrudega ees ja taga, roolivõimendi kuulus põhivarustusse, interjöör oli funktsionaalne kuid eelmistest palju mugavam. Kolmeukseline mudel oli vaid alustuseks uuele trendile maasturite hulgas.

 

Vitara mudelivalik laienes mahult, sest juurde tuli pika teljevahega 5-ukseline 1,6- liitrine versioon. Laius jäi samaks, kuid teljevahe suurenes 2480 mm-ni, samuti kogupikkus 4030 mm-ni. Samal ajal hakati osadel mudelitest kasutama kütuse sissepritsesüsteemi, millega võimsus tõusis 80 hj-ni. Samuti hakati paigaldama kolmiskatalüsaatoreid heitgaaside vähendamiseks. Viieukseliste mudelite näitajaid arendati edasi 16-klapi ja mitmepunkti sissepritse rakendamisega, mis andis mootori võimsuseks 95 hj. Rohkem ruumi jalgadele ja pagasile, samuti automaatkäigukasti valimise võimalus aitas Vitaral jõuda üha uute klientideni.
1991

 

1995
4x4 sõidukite esimene V6 mootor tõstis 5-ukselise Vitara uuele keerukusastmele. Sujuvalt saavutati võimsuseks 134 hj, millele aitas kaasa 2.0 liitrine maht, 24 klappi ja neli nukkvõlli - see oli kõige võimsam Vitara, mis kunagi ehitatud. Võrdselt mootorile, oli uuendatud auto kere, stiliseeritud, madalamate porikatetega ja laiendatud poritiibadega, mis võimaldasid kasutada laiemaid valuvelgi. Auto sisemust oli täiendatud kõrgematele nõudmistele vastavate seadmetega, nagu kaks turvapatja, elektriajamiga aknad ja küljepeeglid, kesklukustus ja ABS.

 

1996 aastal tutvustas Suzuki turbodiiselmootorit ja järgneval aastal vahejahutiga (Intercooler) versiooni. 2-liitrine neljasilindriline jõuallikas andis suurepärase pöördemomendi ja sobivuse sõitmiseks maastikul, samas mugavuse maanteel, sest ka kütusetarve oli vähenenud. Mootori vahejahutus lisas võimsusele 23% ja pöördemomendile 29%. Lühike teljevahe, pikk teljevahe, 1.6 liitrine, 2.0 liitrine, bensiini-, diisel-, manuaal-, automaatmudel - sellega oli Vitara seeria täielik.
          1997
 

 

1998
Viimase 30 aasta jooksul on Suzuki tootnud järjest täienenud 4x4 autovalikut turgudele kogu maailmas ja on ka selgelt demonstreerinud oma võimet konstrueerida ja jätkuvalt arendada unikaalset sportlike autode seeriat.
Grand Vitara 5-ukseline mudeliteseeria jätkab Suzuki stabiilse kvaliteedi traditsiooni uute standardite kehtestamistel. Baseerudes tugeval ja originaalsel disainifilosoofial, on uue Grand Vitara väljaarendamine selgesti äratuntav kliendi muutuvas elustiilis ja suurenevates nõudmistes mitmekesistamise ja täiustamise mõttes. Nii võimaldas konstrueerimine ja arendamine toota 4x4 sportauto silmnähtavalt iseloomuliku välimuse ja kvaliteediga.
Disainerite kollektiiv keskendus tugevale väärtuslikule pärandile Grand Vitara, kui tõelise 4x4 osas ja lisas värskeid stiilseid kujundusdetaile, nii sisemiselt kui väliselt. Sihipärane kuid siiski tugevalt iseloomuliku joonega kerekuju on täiendatud hoolikalt disainitud detailidega mis peegeldavad 4x4 stiilsust, kuid samuti uusimaid suundumusi autotööstuse vallas.
Tehnilisest seisukohast, stiliseerimise aspektist ja kvaliteedile vastavalt viib Grand Vitara Suzuki kindlalt edasi elustiili autode turuosas ja jätkuvalt rõhutab firma ühendatud filosoofiat unikaalsusest ja uuenduslikkusest turul.
Kere elegantne stiil, jäik raam ja võimas 2,5- liitrine V6 ning 2-liitrine 4-silindrine mootor sellega on Grand Vitara loodud kindlasuunaliselt vaatama tulevikku ja väljuma tavaliste sõidukite piiridest. Autos peitub moejooni järgiv interjöör, mis on praktiline, kuid samas mugav, see on disainitud kasutusmugavust silmas pidades, et varustada kõik viis autosolijat nende elustiilile vastavate funktsioonidega. Uus Grand Vitara võimaldab rohkematele klientidele laiendada oma elustiili horisonti ja rakendada oma kujutlusi autosõidust, nii linnas kui maastikul. Auto võimaldab igal kliendil kogeda tõelist nelikvedu.
Vitara auhinnad
Suzuki on tootnud auhinnaväärilisi sõiduvahendeid juba aastaid, mootorrattaid, sõidu- ja maastikuautosid. Innovatiivne mudel Wagon R võitis prestiizhika tiitli Jaapanis: 1993/94 RJC Aasta uus auto, seda esimest korda, kui tiitel omistati väikeautole. Vitara on Suzukile auhindu võitnud üle maailma juba ajast kui seda maailmale tutvustati. Kuid veelgi tähelepanuväärsem on auhindade ilmne mitmekesisus, rõhutades asjaolu, et Suzuki valmistab 4x4 sõidukeid mis köidavad laia auditooriumi tähelepanu üle maailma samavõrd suure arvu põhjuste tõttu.
Saksamaa
1990 - Kõige kütusesäästlikum auto ADAC Motorwelt
1990 - Enim müüdud kabriolett KBA
1990 - Enim müüdud 4x4 auto KBA
1992 - Kõige vastupidavam auto ADAC Motorwelt
1993 - Kõige vastupidavam auto ADAC Motorwelt
1995 - Madalaima kuluga km kohta Auto-occasion
1996 - Kõige vastupidavam auto ADAC Motorwelt
1997 - Enim müüdud maastur KBA
Suurbritannia
1989 - Aasta maastikuauto ajakiri What Car?
Hispaania
1991 - Aasta 4x4 auto
Kreeka
1993 - Parim hinna ja auto suhe Auto Motor und Sport
1995 - Parim hinna ja auto suhe Auto Motor und Sport
Tshiili
1995 - Aasta auto MIL Autos
Kanada
1992 - Aasta sõiduk Autoajakirjanike Assotsiatsioon
Austraalia
1993 - Parim neljarattaveoline kergsõiduk RACV
 
Märksõnad: Broneeri aeg proovisõiduks Swift Sport Varuosad Jimny Broneeri teenindus Uued autod Hooldus Kasutatud autod Rehvivahetus Kontakt Swift Topliising Kindlustus
Kontakt: Tallinna mnt. 82, Pärnu tel 443 2113 hooldus 442 9945 e-mail myyk@mdmauto.ee Lahtiolekuajad: Müük E-R 9-18 L 10-15 Hooldus ja varuosad E-R 8-17
SsangYong